Thursday, 6 November 2008

är det en hållbar uteveckling?




Temat hållbar utvecklning är en skoluppgift. Tyvärr, tyvärr inspirerar inte det mig så mycket. Men sen så tänkte jag lite... Det är ju först och främst något som rör alla, vem som helst. Jag är rätt negativ, andra tänker inte på det, vissa gör mycket för att förändra men i slutändan är det alls problem. Det resulterade i de tankfulla männen. Jag leker lite med tidningspapper, tusch och kol. Jag tycker om det grova och inte precisa i teckningar, texturen och känslan före perfektion så här var jag inte ute efter exakt porträttliket och perfekta linjer. Om man gillar och är rätt bra på att peta med detaljer är det roligt och befriande med de här materialet. Jag grundade tidningspappret inte helt täckande med vit akrylfärg

No comments: