Monday, 27 October 2008

mina nya skor vi firade i Berlin


Jag har en speciell relation till Berlin. Jag försöker undvika prata om mig och Berlin när jag är på fyllan och inte med en resekompis. Kan låta som om jag gnäller så mycket över hemma då. Det låter nästan som om jag pratar om en älskare och jag känner mig lite skyldig, nästan som om jag varit otrogen... Men det här är senaste resan i alla fall. Där vi hade magvärk vid hemvägen, och vi kunde inte riktigt, riktigt känna att vi var på väg hem egentligen. Jag vet inte, var Berlin en verklighetsflykt igen? Kanske mer den här gången än sist. Den här gången var det inte ens fullt så hemskt att åka tillbaka till Sverige som det var förra gången. Jag hade i alla fall med mig nya skor igen... Jag hade i alla fall något att åka tillbaka till.

ahhh.. tänk om man hade spänt vadmusklerna lite, så hade jag haft ett par snygga ben till de där dojjorna, haha. Men, men...

1 comment:

Ylva-Charlotte (Lotta) Olofsson said...

Hejsan Maria :-)

Roligt att hälsa på inne hos dig också.. kul att se dig lite mer "live". (Och du.. jag tycker du kan vara stolt över dina ben - de passar säkert suveränt i dina läckra skor :-))